27.07.2017

Muzul și Nimfa. Mărul lui Adam și Albă-ca-Zăpada

 
„o zi și o noapte am stat ascuns în pletele tale” (Daniel VORONA)


„petale”-mi imaginasem imediat
și-o grădină cu flori… (în care floare oare
„ai sta ascuns”?) și-apoi parcă
într-o livadă cu meri… – îmi convenea
mai mult să-mi închipui

limba cum va adulmeca și rostogoli
metaforele – dintr-un măr viitor… și gura
germinând semințele creației – căci era

de-ajuns răsfățul de-„o zi
și o noapte” pentru fecundarea perpetuă  
a unui vers desăvârșit! c-ai ajuns
direct între plete și te-am deflorat – sigur:
doar novicii parcurg toate
variațiunile mentorilor – și nu ard
etapele…! (tocmai ce-am imaginat
una!) minunat că ne putem juca încă

printre perle… cu mere – în varianta ideală. în varianta
horror e blondă. tabloida investește în zadar
venitul maxim alocat și înfulecă degeaba
toate scoicile false pe spatele analfabetilor
functional – dacă nu salivează: în acest caz – mărul
mai inspiră eventual desfrâu și sodomie
printre vrăjitoare și prelați. la celălalt capăt
al tunelului e abisul – dar nu mai contează în situație

de imponderabilitate. și minciuna care ne-a propulsat
până aici e cu reacție: moarte garantată după statui și monumente.
altă variațiune? – eventual, dacă există! ca #numairezist. 

(27.07.2017)